Προτάσεις δράσεων φιλαναγνωσίας

1η!

1Η Δράση
Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ από 3΄48΄΄-5΄42’’
Και από 10΄43’’-18’00’’  και από 25΄00’’-29΄00’’
«Μην τα ξεχνάς»
 
2η Δράση   
Ερωτήσεις:      
  • Τι βλέπετε στο βλέμμα τους;
  • Πως επιβιώνουν;
  • Αν ήσασταν ένας σκύλος ή μια γάτα αδέσποτη τι θα σας ενοχλούσε περισσότερο;
  • Τι προτείνετε για τα αδέσποτα;

3η Δράση

«Μια αρκούδα καφέ, Χατζηδάκης»
Ακούστε το τραγούδι :
·         Ποια ζώα αναφέρονται στο τραγούδι;
·         Τι θα θέλατε να κάνετε;
·         Κάντε αυτό που νιώθετε.
Και ήρθε η στιγμή να διαβάσουμε μια ιστορία με ήρωες  ζώα αδέσποτα ή ελεύθερα να ζουν στην πλάση.
4η Δράση
Παρουσίαση του Βιβλίου.
Ο Τραμ
Συγγραφέας:Κώστας Μάγος
Εικονογράφηση:Γιώργος Σγουρός
Εκδ.Πατάκης.
 
 
Ερωτήσεις κατανόησης.
  • Ποιος ήταν ο ήρωας;
  • Τι φοβόταν τον πρώτο καιρό;
  • Πως τον αντιμετώπιζαν οι περαστικοί;
5η Δράση
Εικαστική δημιουργία
  • Ζωγραφίστε τον εαυτό σας μαζί με τον ήρωα σε χώρο που θα επιλέξετε.
  • Βάλτε ένα συννεφάκι πάνω από τον ήρωα/ζώο και γράψτε μια λέξη ή πρόταση που αν μιλούσε στην ανθρώπινη γλώσσα, θα ήθελε να σας πει.      

 

************************************************************

1Η Δράση
Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ από 3΄48΄΄-5΄42’’
Και από 10΄43’’-18:’’00 και από 25:00’’-28΄00’’
«Μην τα ξεχνάς»
 
2η Δράση
Ερωτήσεις:
  • Τι βλέπετε στο βλέμμα τους;
  • Πως επιβιώνουν;
  • Αν ήσασταν ένας σκύλος ή μια γάτα αδέσποτη τι θα σας ενοχλούσε περισσότερο;
  • Τι προτείνετε για τα αδέσποτα;
3η Δράση
 
«Μια αρκούδα καφέ, Χατζηδάκης»
 
 
Ακούστε το τραγούδι :
·         Ποια ζώα αναφέρονται στο τραγούδι;
·         Τι θα θέλατε να κάνετε;
·         Κάντε αυτό που νιώθετε.
Και ήρθε η στιγμή να διαβάσουμε μια ιστορία με ήρωες  ζώα αδέσποτα ή ελεύθερα να ζουν στην πλάση.
4η Δράση
Παρουσίαση του βιβλίου
Η ψιψίνα που βρήκε το νόημα της ζωής
Συγγραφέας: Μάρω Θεοδωράκη
Eικονογράφηση:Νίκος Χριστοφοράκης
Εκδ.Διάπλαση
 
 
 
 
 
 
 
  • Ερωτήσεις κατανόησης.
  • Τι ζώο είναι η ηρωίδα και τι αναζητά;
  • Ποιο είναι για σας το νόημα της ζωής;
 
5η Δράση
Εικαστική δημιουργία
  • Ζωγραφίστε τον εαυτό σας μαζί με τον ήρωα σε χώρο που θα επιλέξετε.

Βάλτε ένα συννεφάκι πάνω από τον ήρωα/ζώο και γράψτε μια λέξη ή πρόταση που αν μιλούσε στην ανθρώπινη γλώσσα, θα ήθελε να σας πει.    

*****************************************************************

1Η Δράση
Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ από 3΄48΄΄-5΄42’’
Και από 10΄43’’-18’00’’  και από 25΄00’’-29΄00’’
«Μην τα ξεχνάς»
 
2η Δράση
Ερωτήσεις:
  • Τι βλέπετε στο βλέμμα τους;
  • Πως επιβιώνουν;
  • Αν ήσασταν ένας σκύλος ή μια γάτα αδέσποτη τι θα σας ενοχλούσε περισσότερο;
  • Τι προτείνετε για τα αδέσποτα;
3η Δράση
«Μια αρκούδα καφέ, Χατζηδάκης»
 
 
Ακούστε το τραγούδι :
·         Ποια ζώα αναφέρονται στο τραγούδι;
·         Τι θα θέλατε να κάνετε;
·         Κάντε αυτό που νιώθετε.
Και ήρθε η στιγμή να διαβάσουμε μια ιστορία με ήρωες  ζώα αδέσποτα ή ελεύθερα να ζουν στην πλάση.
4η Δράση
Παρουσίαση του βιβλίου
Ο Παραμυθάς, Οι φίλοι μου
Συγγραφέας:Νίκος Πιλάβιος
Εικονογράφηση:Στεφανάι Ταπτά
Ψυχογιός
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ερωτήσεις κατανόησης
  • Με ποιον καθόταν στον καναπέ ο Παραμυθάς;
  • Τι έκανε ο γάτος και πως το κατάφερνε;
  • Αν βλέπατε στο απέναντι μπαλκόνι του γείτονά σας ένα γάτο δεμένο με λουρί στο κάγκελο τι θα κάνατε;
 5η Δράση
Εικαστική δημιουργία
  • Ζωγραφίστε τον εαυτό σας μαζί με τον ήρωα σε τρυφερή ή χιουμοριστική σκηνή.
Βάλτε ένα συννεφάκι πάνω από τον ήρωα/ζώο και γράψτε μια λέξη ή πρόταση που αν μιλούσε στην ανθρώπινη γλώσσα, θα ήθελε να σας πει.   

***********************************************************

1Η Δράση
Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ από 3΄48΄΄-5΄42’’
Και από 10΄43’’-18’00’’  και από 25΄00’’-29΄00’’
«Μην τα ξεχνάς»
 
2η Δράση
Ερωτήσεις:
  • Τι βλέπετε στο βλέμμα τους;
  • Πως επιβιώνουν;
  • Αν ήσασταν ένας σκύλος ή μια γάτα αδέσποτη τι θα σας ενοχλούσε περισσότερο;
  • Τι προτείνετε για τα αδέσποτα;
3η Δράση
«Μια αρκούδα καφέ, Χατζηδάκης».
 
 
Ακούστε το τραγούδι :
·         Ποια ζώα αναφέρονται στο τραγούδι;
·         Τι θα θέλατε να κάνετε;
·         Κάντε αυτό που νιώθετε.
Και ήρθε η στιγμή να διαβάσουμε μια ιστορία με ήρωες  ζώα αδέσποτα ή ελεύθερα να ζουν στην πλάση.
4η Δράση
Παρουσίαση του βιβλίου
Ρέος, ο καλύτερος φίλος
Συγγραφέας:Μαρία Ρουσάκη
Εικονογράφηση: Μαρκ Γουάνσταϊν
Μεταίχμιο
 
 
 
 
 
 
 
Ερωτήσεις κατανόησης
  • Τι ζώο ήταν ο Ρέος;
  • Ποια ζώα ζητούσαν βοήθεια πάντα από το Ρέο;
  • Ποια αρρώστια μπορεί να έχει ένας ποντικός και από πού μπορεί να προέρχεται;
  • Ποια ζώα της ιστορίας θα θέλατε να συναντήσετε; Που; Γιατί;
 
5η Δράση
Εικαστική Δημιουργία.
  • Ζωγραφίστε τον εαυτό σας μαζί με τον ήρωα σε μια στιγμή  παιχνιδιού μαζί σας. Διαλέξτε το παιχνίδι που θα θέλατε να παίξετε. Βάλτε ένα συννεφάκι πάνω από τον ήρωα/ζώο και γράψτε μια λέξη ή πρόταση που αν μιλούσε στην ανθρώπινη γλώσσα, θα ήθελε να σας πει.  

Ευχαριστούμε θερμά τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

***********************************************

Το βιβλίο «O Βρομογοργοπόδαρος»

Συγγραφέας:Κώστας Μάγος
Εικονογράφηση:Μαρία Πέπονά

εκδ.Μεταίχμιο, σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από την Έλενα Αρτζανίδου στα δύο γκρουπ της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών.


 

1η Δράση


Ατομική δημιουργία.
Δημιουργική γραφή με εικόνες του βιβλίου
που πρόκειται να διαβαστεί.
 
·        Γράψτε ό,τι η εικόνα σας προκαλεί να γράψετε για αυτή.

·Συνεχίσετε να γράφετε την ιστορία σας με τη βοήθεια της δεύτερης εικόνας.

 Η ιστορία σας μεγαλώνει με την τρίτη εικόνα να σας οδηγεί.
Ολοκληρώστε την ιστορία σας με την τελευταία εικόνα.
  • Δώστε τίτλο στην ιστορία σας.
  • Κολλήστε τις εικόνες που έχουν προβληθεί.
  • Φτιάξτε εξώφυλλο και οπισθόφυλλο.
 
Για τον Εκπαιδευτικό-Βιβλιοθηκονόμο διευκρινήσεις.
 Στην τάξη μπορεί να δώσετε αν το κρίνετε και άλλες εικόνες, μην ξεπερνάτε τις έξι εικόνες, που είναι μέσα από το βιβλίο που αργότερα ή σε άλλη μέρα θα διαβάσετε. Τα παιδιά δεν το γνωρίζουν ακόμη δηλ. δεν τους δείχνετε το βιβλίο ούτε τους αποκαλύπτεται από πού είναι οι εικόνες.
Χρονική απόσταση προβολής ανά 8λεπτά.
 
2Η Δράση
·        Ακρόαση του τραγουδιού:Ο Παραμυθάς –Χελώνα και Λαγός
 
Αμέσως μετά την ακρόαση:
·        Ποιο ζώο θα θέλατε να είστε αν ακούγατε ξανά το ίδιο τραγούδι;
·        Τι θα θέλατε να κάνετε σα ζώο με το ίδιο τραγούδι;
·        Κάντε ότι προτείνατε.
 
 
3η Δράση
·        Παρακολουθήσετε την ταινία από την αρχή έως και 4:20’’.
·        Δείτε τους ήρωες και εντοπίστε τους.
 
  
Ερώτηση αιτιολόγησης.
  • Ποιος ήρωας θα θέλατε να είστε;
  • Γιατί; 
  • Υπάρχει ένας ίδιος ήρωας με αυτόν της ταινίας, ένας λαγός, στο βιβλίο που θα σας διαβάσω. Ακούστε με προσοχή την ιστορία και εντοπίστε αν έχει το ίδιο ταλέντο με το λαγό που μόλις παρακολουθήσατε ή αν συμβαίνει κάτι άλλο που τον κάνει πιο ξεχωριστό ή πιο προβληματισμένο.
 
4η Δράση
Παρουσίαση του βιβλίου
Ο Βρομογοργοπόδαρος
Συγγραφέας: Κώστας Μάγος
Εικονογράφηση:Μαρία Πεπονά
Εκδόσεις Μεταίχμιο.
 
Ανάγνωση της ιστορίας
(Αν έχετε αποφασίσει να προτείνετε εικαστικά, μη δείξετε τις εικόνες πείτε ότι θα τις δουν αργότερα, μετά από αυτή τη δράση).
 
Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης και προβολική ερώτηση.
 
·      Ποιο είναι το ταλέντο του λαγού;
·      Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει;
·      Αν ήσασταν στη θέση του πως θα νιώθατε;
·      Αν ήσασταν στη θέση των άλλων ζώων και υποφέρατε από την  άσχημη μυρωδιά του λαγού πως θα το αντιμετωπίζατε;
 
5η Δράση
Γίνετε ζευγάρια:
·        Ο α΄μαθητής να σκεφτεί αν ήταν ο λαγός τι μήνυμα sos θα έστελνε στα ζώα; Γράψτε το και στείλτε το (υποθετικό sms), στον β΄μαθητή που είναι ο φίλος ζώο της ιστορίας.
·        Ο β΄μαθητής/φίλος ζώο στη συνέχεια να απαντήσει στον α΄μαθητή/λαγό.
6η Δράση
Εικαστική δημιουργία
Χωρίστε σε ομάδες και ζητήστε από τις α΄και στη συνέχεια από τις β΄ομάδες:
·        Ζωγραφίστε μια χαρούμενη στιγμή με το λαγό και τους ενοίκους του Δάσους.
  • Ζωγραφίστε μια μοναχική στιγμή του ζώου που θέλετε από την ιστορία μας.

Καλή επιτυχία και συνεχίστε και με δικές δράσεις.


Μην ξεχνάτε ότι προτείνετε δεν είναι μοναδική ιδέα.
Δεν υλοποιείτε σε μια διδακτική ώρα φιλαναγνωσίας .
Δεν ακολουθείτε αυστηρά όπως παρουσιάζεται εκτός από την πρώτη δράση που γίνεται πριν την ανάγνωση του βιβλίου..
Δεν λησμονούμε πως όλα οδηγούν μόνο στην απόλαυση του βιβλίου, τη συγκίνηση και στην ουσιαστική επαφή μαζί του.

Δεν είναι μάθημα πίσω από θρανία.

*******************************************