Προτάσεις ΝΟ2

Το βιβλίο «Αχ!σοκολάτα»

Συγγραφέας:Λιλή Λαμπαρέλλη
Εικονογράφηση:Βάσω Ψαράκη

εκδ.Πατάκη, σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από την Έλενα Αρτζανίδου στα δύο γκρουπ της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών.


 
1η Δράση
Ατομική δημιουργία.
Δημιουργική γραφή με εικόνες του βιβλίου που πρόκειται να διαβαστεί.
  • Γράψτε ό,τι η εικόνα σας προκαλεί να γράψετε για αυτή.
 

Συνεχίσετε να γράφετε με τη βοήθεια της δεύτερης εικόνας.

Η ιστορία σας μεγαλώνει με την τρίτη εικόνα.
 Το τέλος της ιστορίας σας με την τέταρτη εικόνα.

 

Οι εικόνες προβάλλονται με xρονική απόσταση τουλάχιστον 5΄΄ λεπτών.
        2η Δράση.
(Σε άλλη φιλαναγνωστική συνάντηση)
·        Δώστε τίτλο στην ιστορία σας
·        Κολλήστε τις εικόνες που έχουν προβληθεί.
·        Φτιάξτε εξώφυλλο και οπισθόφυλλο
 
 
Για τον Εκπαιδευτικό-Βιβλιοθηκονόμο διευκρινήσεις.
 Στην τάξη μπορεί να δώσετε αν το κρίνετε και άλλες εικόνες, μην ξεπερνάτε τις έξι εικόνες, που είναι μέσα από το βιβλίο που αργότερα ή σε άλλη μέρα θα διαβάσετε. Τα παιδιά δεν το γνωρίζουν ακόμη δηλ. δεν τους δείχνετε το βιβλίο ούτε τους αποκαλύπτεται από πού είναι οι εικόνες.
 
 2η Δράση
Τραγούδι
Σοκολάτα-Τραγούδι 
 
 
 
  • Ακούστε ποια γεύση σας ξυπνά το τραγούδι;
  • Τι θα θέλατε να έχετε αυτή τη στιγμή που ακούτε το τραγούδι;
 
3η Δράση
Δίνετε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας σε κάθε παιδί και τους ζητάτε:
 
  • Ακούστε ξανά το τραγούδι και τρώγοντας το κομμάτι μαύρης σοκολάτας κάντε αυτό που σας προκαλεί να κάνετε η μουσική.
 
4η Δράση
  
Παρουσίαση του βιβλίου
Αχ!σοκολάτα…
Συγγραφέας:Λίλη Λαμπαρέλλη
Εικονογράφος:Βάσω Ψαράκη
Εκδόσεις Πατάκη
Δεν δείχνετε τις εικόνες, τους ανακοινώνετε πως θα το κάνετε στο τέλος όχι της ανάγνωσης αλλά ύστερα από μια δράση
(Εικαστική).
 
Ανάγνωση της ιστορίας.

Διαβάζουμε πάντα όλο το βιβλίο, δεν εννοούμε σε μια διδακτική ώρα, μπορεί να χρειαστούν μέρες  για να διαβαστεί όλη η ιστορία ή το παραμύθι, με ή χωρίς μουσική που θα ντύνει το κείμενο. Δε δείχνουμε τις εικόνες κατά την ανάγνωση υποσχόμαστε πως θα τις δουν στο τέλος. Χρωματίζουμε τη φωνή μας, την αλλάζουμε όταν συναντάμε διαλόγους ηρώων, κάνουμε παύσεις, επικοινωνούμε βλεμματικά με το κοινό μας.

 
5η Δράση
Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης και προβολικές.
·        Ποιοι είναι οι κεντρικοί ήρωες;
·        Αν ήσασταν στη θέση του παραγιού τι γλυκό θα ετοιμάζατε για να κερδίσετε τη Βασιλοπούλα;
·        Αν κάνετε κάποιο γλυκό που έχει οπωσδήποτε μέσα σοκολάτα ποια άλλα υλικά χρησιμοποιείται;
·        Καταγράψτε τα.
 
6η Δράση
·        Στην άλλη σας φιλαναγνωστική συνάντηση παρασκευάστε το και καλέστε κάποιο άλλο τμήμα που συνεργάζεστε να το γευτούν μαζί σας με τη συνοδεία της αφήγησης της ιστορίας(αναδιήγηση), Αχ Σοκολάτα…Από μαθητές που θα αποφασίσουν να παίξουν το ρόλο των αφηγητών. 
 

 Καλή επιτυχία και συνεχίστε και με δικές δράσεις.

Μην ξεχνάτε ότι προτείνετε δεν είναι μοναδική ιδέα.
Δεν υλοποιείτε σε μια διδακτική ώρα φιλαναγνωσίας .
Δεν ακολουθείτε αυστηρά όπως παρουσιάζεται εκτός από την πρώτη δράση που γίνεται πριν την ανάγνωση του βιβλίου..
Δεν λησμονούμε πως όλα οδηγούν μόνο στην απόλαυση του βιβλίου, τη συγκίνηση και στην ουσιαστική επαφή μαζί του.

Δεν είναι μάθημα πίσω από θρανία.

************************************************

Το βιβλίο «Γιατί δε μετράς προβατάκια»
Συγγραφέας;Μάκης Τσίτας
Εικονογράφηση:Γιώργος Καρακάσογλου
Ψυχογιός, σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από την Έλενα Αρτζανίδου στα δύο γκρουπ της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών,αλλά και στους μαθητές της Β΄τάξης του 1ου Δ.Σ Τριανδρίας Θεσσαλονίκης και στις Α΄ τάξεις του 26ου Δ.Σ Θεσσαλονίκης και 2ου Δ.Σ Τριανδρίας Θεσσαλονίκης.
 
1η Δράση
Ατομική δημιουργία.
Δημιουργική γραφή με εικόνες του βιβλίου που πρόκειται να διαβαστεί.
 

Γράψτε ό,τι η εικόνα σας προκαλεί να γράψετε για αυτή.


 
Συνεχίσετε να γράφετε την ιστορία σας με τη δεύτερη εικόνα.
 
 
 
 
 
 
Η ιστορία σας μεγαλώνει με τη βοήθεια της τρίτης εικόνας.
 
 
Το τέλος της ιστορίας με την τέταρτη εικόνα.
 
 
Οι εικόνες προβάλλονται με xρονική απόσταση τουλάχιστον 5΄΄ λεπτών.
        2η Δράση.
(Σε άλλη φιλαναγνωστική συνάντηση)
  • Δώστε τίτλο στην ιστορία σας
  • Κολλήστε τις εικόνες που έχουν προβληθεί.
  • Φτιάξτε εξώφυλλο και οπισθόφυλλο
Για τον Εκπαιδευτικό-Βιβλιοθηκονόμο διευκρινήσεις.
 Στην τάξη μπορεί να δώσετε αν το κρίνετε και άλλες εικόνες, μην ξεπερνάτε τις έξι εικόνες, που είναι μέσα από το βιβλίο που αργότερα ή σε άλλη μέρα θα διαβάσετε. Τα παιδιά δεν το γνωρίζουν ακόμη δηλ. δεν τους δείχνετε το βιβλίο ούτε τους αποκαλύπτεται από πού είναι οι εικόνες.
 
2Η Δράση
Παρακολουθείστε το video (από την αρχή μέχρι και το 2:26΄΄) και ακούστε το τραγούδι.
  • Ποιο κοινό στοιχείο νομίζετε πως υπάρχει σε αυτό το video και στην ιστορία του βιβλίου που αμέσως μετά θα σας διαβάσω; Δείτε με προσοχή.
 
 
 
 
Μόλις τελειώσει η προβολή περιμένουμε για τις απαντήσεις.
  • Ήρθε η ώρα να ακούσετε την ιστορία.
 3η Δράση
 
Παρουσίαση και Ανάγνωση του Βιβλίου.
Γιατί δε μετράς προβατάκια
Συγγραφέας:Μάκης Τσίτας
Εικονογράφος:Γιώργος Καρακάσογλου
Εκδόσεις Ψυχογιός
 
Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης
  • Τελικά ποιο κοινό είχαν το video- τραγούδι και η ιστορία του βιβλίου;
  • Ποιος είναι ο κεντρικός ήρωας;
  • Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει;
 
Προβολικές ερωτήσεις.
  • Εσείς έχετε το ίδιο πρόβλημα με την ηρωίδα;
  • Πως το αντιμετωπίζετε;
 
4η Δράση
Η φιγούρα της Μαρίας-Χριστίνας.
Να τυπωθεί, ατομικά, σε Α4 λευκό κάνσον
(μεγαλώστε τη φιγούρα σε διάσταση Α4)
 
 
 
Ζητείστε από τα παιδιά:
  • Δώστε χαρακτηριστικά στην κούκλα σας( μπορεί να είναι θυμωμένη-ευτυχισμένη).
  • Κόψτε γύρω γύρω και όχι απαραίτητα πάνω στη γραμμή.
  • Κολλήστε το σύρμα πίπας πίσω και περάστε το δείκτη του χεριού σας μέσα.
  • Η Χάρτινη φιγούρα είναι έτοιμη.
5η Δράση
Με μουσική που γεννούν κίνηση ζητείστε:
 
     Η Μαρία- Χριστίνα λέει:
  • Περπατήστε με την κούκλα σας κοιτώντας την στα μάτια.
  • Περπατήστε με πλάγια βήματα.
  • Περπατήστε με την κούκλα σας αγκαλιά.
  • Περπατήστε με γρήγορα βήματα προστατεύοντας την κούκλα σας.
Η Μαρία-Χριστίνα λέει:
  • Κινηθείτε στις μύτες και την κούκλα σας ψηλά.
  • Κινηθείτε με αργά βαριά βήματα
Η Μαρία-Χριστίνα λέει:
·         Βρείτε ένα ζευγάρι και συστηθείτε μαζί με τις κούκλες σας.
·         Χορέψτε σε ζευγάρι χαρούμενα.
    Η Μαρία-Χριστίνα λέει:
  • Μείνετε ακίνητη σα σε φωτογραφία
  • Καθίστε κάτω και νανουρίστε την κούκλα σας.
Όλες οι εντολές που λέει η Μαρία –Χριστίνα υλοποιούνται με μουσική στο στοπ αλλάζει η εντολή.
6η Δράση
Eικαστική παρέμβαση.
·         Ζωγραφίστε το αγαπημένο σας ζώο με σας στο κάδρο.
·         Σχηματίστε ένα συννεφάκι πάνω από το ζώο σας και γράψτε δυο λέξεις που θα ήθελε να σας πει αν μιλούσε την ανθρώπινη γλώσσα.
 

*************************************

Το βιβλίο «Όμορφη πόλη»

Συγγραφέας:Μάρω Θεοδωράκη, εκδόσεις Διάπλαση, σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε με τις παρακάτω δράσεις από την Έλενα Αρτζανίδου, στο Α΄και Β΄γκρουπ της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχιλλέας Καψάλης»,β΄κύκλος, και στους μαθητές της Α΄τάξης του 2ου Δ.Σ Θέρμης-Θεσσαλονίκης.
 
1η Δράση
Ατομική δημιουργία.
Δημιουργική γραφή με εικόνες (5)του βιβλίου(όμορφη πόλη) που πρόκειται να διαβαστεί.
 
 
  • Γράψτε ό,τι η εικόνα σας προκαλεί να γράψετε για αυτή.
Συνεχίσετε να γράφετε την ιστορία σας με τη δεύτερη εικόνα.
Η ιστορία σας μεγαλώνει με τη βοήθεια της τρίτης εικόνας.
 
 
 
Το τέλος της ιστορίας με την βοήθεια της τέταρτης εικόνας.  
 
 
Οι εικόνες προβάλλονται με xρονική απόσταση τουλάχιστον 5΄΄ λεπτών.
 
    2η Δράση.
    (Σε άλλη φιλαναγνωστική συνάντηση)
  • Δώστε τίτλο στην ιστορία σας
  • Κολλήστε τις εικόνες που έχουν προβληθεί.
  • Φτιάξτε εξώφυλλο και οπισθόφυλλο
 
Για τον Εκπαιδευτικό-Βιβλιοθηκονόμο διευκρινήσεις.
 Στην τάξη μπορεί να δώσετε αν το κρίνετε και άλλες εικόνες, μην ξεπερνάτε τις έξι εικόνες, που είναι μέσα από το βιβλίο που αργότερα ή σε άλλη μέρα θα διαβάσετε. Τα παιδιά δεν το γνωρίζουν ακόμη δηλ. δεν τους δείχνετε το βιβλίο ούτε τους αποκαλύπτεται από πού είναι οι εικόνες.
 
3Η Δράση
  • Ακούστε το τραγούδι και δείτε τον συνθέτη
  • (από την αρχή μέχρι το 1’30΄΄).
  • https://www.youtube.com/watch?v=ivmkHc1CbtE
  • Αναγνωρίζεται τον συνθέτη;
  • Ποια άλλα τραγούδια του ξέρετε;
  • Σε τι αναφέρετε το τραγούδι;
4η Δράση
 
  • Ακούστε πάλι το ίδιο τραγούδι και δείτε το video
  • (από το 1΄30΄΄ μέχρι τέλους).
  • (Παράλληλα με την προβολή αφηγηθείτε το παρακάτω σύντομο κείμενο).
Η όμορφη πόλη που τραγουδά ο Μίκης Θεοδωράκης και έγραψε μαζί με τον αδελφό του Γιάννη Θεοδωράκη, υπάρχει και σε ένα βιβλίο που θα διαβάσουμε αμέσως μετά. Ποιά να είναι αυτή η όμορφη πόλη με τους δρόμους της πλημμυρισμένους από φως! Ποιοί ζουν κοντά της και ποιοι άλλοι την επισκέπτονται! Ήρθε η στιγμή να δούμε το βιβλίο και να διαβάσουμε την ιστορία του.
 
 
5η Δράση
Παρουσίαση του βιβλίου
Όμορφη πόλη
Συγγραφέας: Μάρω Θεοδωράκη
Εικονογράφηση: Νέστορας Ξουρής
Εκδόσεις Διάπλαση
 
Ανάγνωση της ιστορίας
(Αν έχετε αποφασίσει να προτείνετε εικαστικά, μη δείξετε τις εικόνες πείτε ότι θα τις δουν αργότερα, μετά από αυτή τη δράση).
 
Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης και αιτιολόγησης.
  • Ποια είναι η ηρωίδα και που πηγαίνει;
  • Ποια είναι η ομορφιά που έχει ο τόπος για την Αννιώ;
  • Αν ήσασταν στη θέση της Αννιώς, ποιόν τόπο θα θέλατε να επισκεφτείτε;
  • Γιατί;
6η Δράση
Με αφορμή τη μαντινάδα της γιαγιάς εσείς ποια σύντομη μαντινάδα θα γράφατε για τον παππού και τη γιαγιά σας;
  • Γράψτε και ζωγραφίστε σύμφωνα με την εικόνα που γεννούν οι λέξεις σας.
7η Δράση
Ζητήστε να καθίσουν κάτω σε κύκλο. Δώστε να βάλουν πάνω στο αυτί τους ένα μεγάλο κοχύλι,(το κοχύλι είναι ένα και περνά από κάθε μέλος της ομάδας).
  • Κλείστε τα μάτια και ακούστε τους ήχους μέσα από το κοχύλι
  • Περιγράψτε ότι ακούτε.
  • Μαγνητοφωνήστε τις ιστορίες.
Το βιβλίο,
"Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος"
Συγγραφέας: Κίτυ Κρόουθερ
Εκδόσεις:Σύγχρονοι Ορίζοντες.
σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε, από την Έλενα Αρτζανίδου, εκτός της Λέσχης Ανάγνωσης που λειτουργεί στη Δ/νση μας, λόγω χώρου για τα 53 άτομα που θα παρακολουθούσαν το πρόγραμμα.  Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε 25/1/2012,  στους φοιτητές ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ, με την παρουσία του Καθηγητή Ανδ.Καρακίτσιου, και στους μαθητές της Β1 τάξης του 67ου Δημ.Σχ. Θεσσαλονίκης,παρουσία του Δ/ντή  του Σχολείου κ.Γουλή Δημ. και της δασκάλας τους κ.Ελένης, δίνοντας την ευκαιρία στους φοιτητές να παρακολουθήσουν φιλαναγνωστικές δράσεις ενώ στους μαθητές να συμμετέχουν σε όλο το πρόγραμμα ενεργά. Το νέο στο πρόγραμμα ήταν η Δραματοποίηση της ιστορίας.
 
Τι θέλουμε να πετύχουμε:         
•          Επαφή με τη λογοτεχνία, ψυχαγωγία και δημιουργικότητα.
•          Μέθοδοι-Τεχνικές: Παρατήρηση, Παρουσίαση, Ανάγνωση, Ερωτήσεις Επιφανειακές-Προβολικές – Αιτιολόγησης, Συζήτηση, Δραματοποίηση, Εικαστικά.
•          Τι θα προσέξουμε:
•          Η ώρα της ανάγνωσης του βιβλίου που επιλέξαμε στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας ή βιβλιοφιλίας δεν είναι μάθημα. Διαβάζουμε πάντα όλο το βιβλίο, δεν αφορά μια διδακτική ώρα, μπορεί να χρειαστούν και άλλες ώρες σε άλλες μέρες . Προκαλούμε όποιες και όσες από τις δράσεις  που προτείνονται ή όποιες άλλες κρίνουμε με οποιαδήποτε λογική σειρά. Μην ξεχνάμε πως πρωταγωνιστής σε ότι και αν κάνουμε είναι μόνο η ιστορία του βιβλίου.
•          Τι θα χρειαστούμε στο χώρο της φιλαναγνωσίας.
•          Χώρος μόνιμος για την ανάγνωση: Μοκέτα με μαξιλάρια ή καναπέδες. Πίνακας από φελλό στον χώρο της φιλαναγνωσίας Μόνιμη θέση cd player, Θήκη με cd.επίσης μια υδρόγειο σφαίρα που φωτίζεται ή ένα φωτιστικό.
          Δημιουργία ατμόσφαιρας -Πρόκληση ενδιαφέροντος
•          1.Τι κάνουμε:
•          Πριν παρουσιαστεί το βιβλίο και πριν γίνει η ανάγνωση.
•          Παρακολουθήστε την ταινία (από την αρχή μέχρι και τα 2:50΄΄λεπτά παράλληλα με την παρακάτω αφήγηση).
     Winged Migration Ταξιδιάρικα πουλιά
•          Η ιστορία που θα παρακολουθήσετε μπορεί να μοιάζει με μια άλλη ιστορία που υπάρχει σε ένα βιβλίο, πριν σας την διαβάσω, ας δούμε αυτή την ταινία. Άραγε να είναι οι ίδιοι ήρωες αυτοί που θα δείτε με αυτούς που στη συνέχεια θα ακούσετε;
•          Ταινία παράλληλα με την αφήγηση:
 
 
Αφήγηση:
•          Χρόνια τώρα κάπου μακριά πάνω σε ένα βράχο ζουν χιλιάδες άσπρα πουλιά. Καθημερινά αν τους παρατηρήσεις μοιάζουν με βουτηχτές που ταράζουν τα παγωμένα νερά της θάλασσας, ενώ κάποια άλλα πετούν και ισορροπούν στον ουρανό αντιστεκόμενα στον παγωμένο άνεμο. Ο ήχος τους από το κρώξιμο αναστατώνει ότι υπάρχει γύρω τους. Καθώς τα ταξιδιάρικα πουλιά βρίσκονται στον αέρα και πετούν από ήπειρο σε ήπειρο πολλά περίεργα πράγματα συμβαίνουν που μπορεί να μοιάζουν και με αυτά της ιστορία.
2.Παρατήρηση εικόνας.
         Πριν σας παρουσιάσω και σας διαβάσω το βιβλίο για δείτε μια εικόνα      
         μέσα από αυτό.
 
Παρατηρήστε την εικόνα;
  •     Τι μπορεί να σκέφτεται ο Κότσυφας βλέποντας τον τόπο και τους κατοίκους;
 
 
 Παρατηρήστε την εικόνα ενώ ακούτε τη μουσική
(Παίξτε τη μουσική και δείτε μόνο την εικόνα με τον κότσυφα και γλάρο μην προβάλετε το video που δείχνει το video clip από το 2046).


 
       
      

  • Τι νιώθει ο κότσυφας; Πείτε την πρώτη λέξη που σκέφτεστε.
3.Επιμέρους ερωτήσεις και δράσεις που δε χρειάζεται να γίνουν όλες, ούτε την ίδια μέρα.
•          Τι βλέπετε;
•          Που μπορεί να βρίσκονται;
•          Από την εικόνα που βλέπετε τι τίτλο θα δίνατε στην ιστορία;
•        Αν σας ζητούσαν να ζωγραφίσετε οτιδήποτε μέσα στην εικόνα που βλέπετε τι θα ζωγραφίζατε; Ζωγραφίστε το ατομικά σε Α4.
•   Ζωντανέψτε την εικόνα που βλέπετε στήνοντας με τα σώματά σας μια φωτογραφία ακίνητη.
•         Συνεχίστε παρουσιάζοντας τη συνέχεια της φωτογραφίας που θα μπορούσε να ακολουθεί. 
4.Τι κάνουμε.
Παρουσίαση βιβλίου
Κίτυ Κρόουθερ
Ο μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος γλάρος. 
Συγγραφέας: Κίτυ Κρόουθερ
Εκδόσεις:Σύγχρονοι Ορίζοντες.
   
    Τεχνική ανάγνωσης.
Διαβάζουμε πάντα όλο το βιβλίο, δεν εννοούμε σε μια διδακτική ώρα, μπορεί να χρειαστούν μέρες ,αλλά πρέπει να διαβαστεί όλη η ιστορία ή το παραμύθι, με ή χωρίς μουσική που θα ντύνει το κείμενο. Δε δείχνουμε τις εικόνες κατά την ανάγνωση υποσχόμαστε πως θα τις δουν στο τέλος. Χρωματίζουμε τη φωνή μας, την αλλάζουμε όταν συναντάμε διαλόγους ηρώων, κάνουμε παύσεις, επικοινωνούμε βλεμματικά με το κοινό μας. Πιστεύουμε στο κείμενο που επιλέξαμε και το μοιραζόμαστε με την ομάδα μας.

5.Τι κάνουμε.
Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης.
•          Τι είναι ο ήρωας;( δηλαδή είναι άνθρωπος ή άλλο πλάσμα).
•          Ποιο είναι το όνομά του;
•          Ποιος ήταν ο φίλος του;           
•          Τι του άρεσε να κάνει;          
•          Για ποιο πράγμα στενοχωρήθηκε πολύ ο Τζίμης;

6. Τι κάνουμε
•          Ζητάμε από τα παιδιά:
•          Να θυμηθούν τον τίτλο του βιβλίου και της ιστορίας που διαβάσαμε και τα  ονόματα των δημιουργών.
•   Να αναδιηγηθούν με δικά τους λόγια και σύντομα την ιστορία που διαβάσαμε.
•          Προβολικές ερωτήσεις- Ερωτήσεις αιτιολόγησης
•         Αν γράφατε εσείς την ιστορία ποιο αστείο όνομα θα αποφασίζατε να δώσετε στον Ιάκωβο;
•          Ποιους δεν θα καλούσε στο σπίτι του ο Τζίμης;
•          Γιατί;
•          Αν φτάνατε σε έναν άγνωστο τόπο με κάποιον που μόλις γνωρίζατε πως θα νιώθατε;
•          Γιατί;

7.Τι κάνουμε.
Πρόκληση Θεατρικής έκφρασης.
      Ζητάμε από τα παιδιά:
•          Φανταστείτε πως είστε ο Ιάκωβος το μαύρο πουλί, είναι άνοιξη μέσα στο    δάσος και πετάτε:
•           Αργά αργά για να βρείτε τροφή.
•           Αργά αργά και με τα φτερά σας να γέρνουν πότε δεξιά πότε αριστερά.
•        Φανταστείτε πως έχετε προσγειωθεί στο έδαφος και περπατάτε, ξαφνικά    σας έλκει, σας τραβά, ένας μαγνήτης:
•          Αργά αργά και με το κεφάλι να γέρνει προς τα μπρος.
•   Ο μαγνήτης θέλει να παίξει και σας έλκει αριστερά, στη συνέχεια και απότομα σας έλκει δεξιά, αμέσως μετά σας τραβά ευθεία μπροστά ΣΤΟΠ.
•        Ο μαγνήτης είναι παιχνιδιάρης και σας τραβά γύρω γύρω, γύρω γύρω, γύρω γύρω ΣΤΟΠ.
•   Μείνετε ακίνητοι και μην ξεχνάτε πως είστε ο Μαύρος κότσυφας με τα μεγάλα φτερά που επιτέλους αποκτάτε ένα φίλο τον Άσπρο το γλάρο με τη μεγάλη μύτη.
•          Πετάξτε πολύ γρήγορα και χαρούμενα μαζί για το νησί.
•    Με ανοιχτά τα φτερά κινηθείτε  ζικ ζακ για αποφύγετε τις κορυφές των δέντρων.
•   Πετάξτε χτυπώντας πάνω κάτω τα φτερά σας γράφοντας κύκλους στον ουρανό.Προσγειωθείτε οι φίλοι και περπατήστε σαν πουλιά χαρούμενα στεναχωρημένα-θυμωμένα.
•    Χορέψτε σαν πουλιά γλάροι και κότσυφες σε ζευγάρι: χαρούμενα αργά-  χαρούμενα και με στροφούλες.
•         Μαζέψτε τα φτερά σας και κουρνιάστε κάτω κοντά στους φίλους του για να ξεκουραστείτε.

    Τι θα χρειαστούμε: Στην παραπάνω δράση καλό είναι να χρησιμοποιούμε cd με μουσική που προκαλεί κίνηση, γρήγορη ή αργή, διάθεση χαρούμενη ή στεναχωρημένη…π.χ Μουσικά κομμάτια που βοηθούν είναι στο βιβλίο Μουσικοκινητικές και χοροθεατρικές καλοκαιρινές παραστάσεις της Μ.Καββαδά,εκδ. Διάπλαση με τα 
    cd 1& 2.

8. Τι  κάνουμε.
Δραματοποίηση.
Ξεκινάμε με τη δοκιμή της δραματοποίησης, η αφήγηση γίνεται χωρίς τη μουσική. Ακολουθεί η δραματοποίηση με αφήγηση που συνοδεύεται από τη μουσική.
Σύνολα ηρώων: 1 ήλιος, 1 Μαύρος κότσυφας 1 Άσπρος γλάρος, 16 ηλιαχτίδες
     
Σκηνή 1η- Μουσική: (cd2 Μ.Καββαδά, track11-1:05΄΄,ακολουθεί track 6-1:10΄΄)
•          Ένα πρωινό ο ήλιος βγήκε αργά αργά από το σπιτικό του. Περπάτησε με μικρά βήματα αργά αλλά περήφανα. Ξαφνικά το μεγάλο αστέρι έμεινε ακίνητο σαν είδε από ψηλά  ένα Μαύρο γλάρο να πετά αργά αργά και με τις φτερούγες του απλωμένες μέχρι που έφτασε στη θάλασσα. Ο ήλιος συνέχισε να τον παρακολουθεί αργά αργά και από μακριά. Ο Μαύρος γλάρος στο μεταξύ έφτασε στη θάλασσα για πρώτη φορά και χαρούμενος άρχισε να χοροπηδά πότε στο ένα πόδι πότε στο άλλο, λίγο παρακάτω άρχισε να στριφογυρνά χαρούμενος σα χορευτής μπαλέτου, όταν στην τρίτη σβουρίτσα  γλίστρησε και έπεσε πάνω σε κάτι πορτοκαλί.
           Σκηνή 2η  - Μουσική: (cd2 Μ.Καββαδά, track12-1:15΄΄)
•          Ο ήλιος που όλα τα βλέπει έστειλε αμέσως τις κόρες του τις ηλιαχτίδες. Οι ηλιαχτίδες τον πλησίασαν και μια ηλιαχτίδα τον σήκωσε τραβώντας τον απαλά κοντά τους. Ο Μαύρος Κότσυφας  φοβισμένος κοίταξε τις κόρες που τον κύκλωσαν, σαν τις είδε όμως να στήνουν χαρούμενο χορό όλες μαζί γύρω του χαμογέλασε. Ο χορός ζέστανε τον κότσυφα και τότε μια ηλιαχτίδα τον τράβηξε κοντά της και σε ζευγάρι μαζί με τις υπόλοιπες ηλιαχτίδες χόρεψαν  βαλσάκι, πότε πότε έκαναν βαρελάκια και άλλοτε σβουρίτσες.
           Σκηνή 3η- Μουσική: (cd2 Μ.Καββαδά,track6-1:20΄΄)
•          Στο μεταξύ, και ενώ ο χορός δεν έλεγε να σταματήσει, από τη φασαρία ξύπνησε και ο Γλάρος με τα πορτοκαλί πόδια. Κουνώντας την ουρά και χτυπώντας δυνατά πάνω κάτω τα φτερά πλησίασε την παρέα. Δεν τον πρόσεξε κανείς. Τότε ο Γλάρος χοροπήδησε ζικ ζακ και συνέχισε να  πηδά ψηλά σα σούστα πάνω από τα άσπρα βοτσαλάκια. Και πάλι κανείς δεν του έδωσε σημασία, μόνο σαν άρχισε  να πετά από βράχο σε βράχο και να φωνάζει ιουιουιου ο χορός και το κέφι σταμάτησε.
          Σκηνή 4η -Μουσική: (cd2 Μ.Καββαδά, track6-1:00΄΄,track12-1:20΄΄)
•          Τότε οι Ηλιαχτίδες και ο Μαύρος κότσυφας ξεσήκωσαν την παραλία από τα γέλια και τις χαρές τους. Πρώτες οι ηλιαχτίδες απλώσαν τα χέρια στο, Άσπρο γλάρο ενώ ο Μαύρος κότσυφας τον πλησίασε χτυπώντας τα φτερά του χαμογελαστός και αμέσως μετά τον αγκάλιασε. Τα δυο πουλιά πιασμένα από τα φτερά ξεκίνησαν μαζί με τις ζεστές κόρες του ήλιου ένα γλέντι με χορό γρήγορο και φιλικό.

9.Τι κάνουμε.
Εικαστική Παρέμβαση σε ομάδες. 
 Χωρίζουμε τους μαθητές σε πέντε ομάδες των τεσσάρων.                                                                                                                
    
   Ζητάμε από την 1η ομάδα να σκεφτεί και να συζητήσει το παρακάτω ερώτημα:                                                  
•          -Συζητήστε και αποφασίστε: Ποιους από τους ήρωες της ιστορίας, που διαβάσατε θα ζωγραφίσετε στη μεγάλη επιφάνεια και σε ποιο μέρος θα τους βάζατε; Στο νησί ή στο δάσος;. (Χαρτί μέτρου).    
•          -Αποφασίστε ποια υλικά θα χρειαστείτε, π.χ. (Κηρομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους).
•          Ζητάμε από τη 2η  και την 3η  ομάδα να σκεφτεί και να συζητήσει το παρακάτω ίδιο ερώτημα. Το διατυπώνουμε χωριστά στην κάθε ομάδα.
•          -Συζητήστε και αποφασίσετε: Ποιο χαρούμενο γεγονός της ιστορίας θα ζωγραφίσετε στη μεγάλη επιφάνεια;(Χαρτί μέτρου).   
•          Αποφασίστε ποια υλικά θα χρειαστείτε, π.χ. Κηρομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους ή δακτυλομπογιές σε συνδυασμό με έτοιμες εικόνες ή ψηφίδες ή ότι άλλο κρίνετε .
•          Ζητάμε από την 4η  και την 5η  ομάδα να σκεφτεί και να συζητήσει το παρακάτω ίδιο ερώτημα. Το διατυπώνουμε χωριστά στην κάθε ομάδα.
•          -Συζητήστε και αποφασίσετε: Πως θα φτιάξετε, σε χαρτί μέτρου, ένα καλοκαιρινό πρωινό με τον Μαύρο κότσυφα, να περπατά πάνω στο νησί ; Ποια πουλιά μπορεί είναι μαζί του και ποια να τον παρακολουθούν αγριεμένα;
•          -Αποφασίστε ποια υλικά θα χρειαστείτε, π.χ. Κηρομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους ή δακτυλομπογιές σε συνδυασμό με έτοιμες εικόνες ή εικόνες που οι ίδιοι θα ζωγραφίσετε και μετά θα κολλήσετε ή ψηφίδες από πολύχρωμα χαρτάκια ή φυσικά υλικά που μπορεί να έχετε και ταιριάζουν με το θέμα σας.