Δραστηριότητες

nipiagogeioneapolis.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

Ομαδικό κολάζ με τον Έλμερ,
τον ασπρόμαυρο ξάδελφό του Γουίλι, τη Ρόζα,
τα χρώματα και τους άλλους ελέφαντες, που ντύθηκαν παρδαλοί
για να γιορτάσουν τη Μέρα του Έλμερ.


Σε μια αγέλη ελεφάντων, όλοι είναι διαφορετικοί!
Άλλος είναι νέος και άλλος γέρος!
Άλλος είναι γεροδεμένος και άλλος αδύνατος,
άλλος πιο ψηλός
και άλλος πιο χοντρός.
Όλοι διαφορετικοί...χαρούμενοι και το ίδιο χρώμα...
Εκτός από έναν ..τον Έλμερ!
Ο Έλμερ είναι διαφορετικός.. είναι πολύχρωμος!!
Όμως η διαφορετικότητα του Έλμερ
δεν είναι το χρώμα του..
είναι η προσωπικότητα του!
Είναι αυτό που χαρίζει απλόχερα
στους γύρω του.
Χρώμα, ύψος, βάρος.. η εξωτερική εμφάνιση
δεν είναι τόσο σημαντική
όσο οι προθέσεις και η προσφορά
του κάθε ελέφαντα... ανθρώπου!!

 Δραστηριότητα 1η: Γλώσσα
Διαβάσαμε το παραμύθι "Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας".
Γιατί ήταν ο Έλμερ διαφορετικός; Ποιά χρώματα είχε πάνω του; Ποιό σχήμα; Πώς αισθανόταν; Καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών (ήταν στεναχωρημένος, επειδή νόμιζε ότι τον κορόιδευαν, επειδή δεν ήταν ίδιος με τους άλλους).
Συζητήσαμε για αξίες, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η φιλία, η αγάπη.
Και οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους. Ο καθένας είναι μοναδικός. (Μιλήσαμε για τις φυλές, αλλά και τις διαφορετικές στα εξωτερικά γνωρίσματα και την προσωπικότητα και στα άτομα της ίδιας φυλής). Πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι είμασταν ίδιοι;

 Δραστηριότητα 2η: Φυσικό περιβάλλον
Μάθαμε για τους ελέφαντες. Που ζούνε (σαβάνα), τι τρώνε (φύλλα, σε αιχμαλωσία τρώνε επίσης μπανάνες και μήλα), γιατί είναι μεγάλοι, ποιοί είναι οι εχθροί τους, ότι γεννούν μωρά (θηλαστικά). Μιλήσαμε για τα τσίρκο που χρησιμοποιούν ζωάκια, όπως οι ελέφαντες και μπορεί να τα βασανίζουν για να μάθουν τις κινήσεις τους και για τους λαθροκυνηγούς, που σκοτώνουν τους ελέφαντες για να πάρουν τους χαυλιόδοντες.
Το θέμα ευαισθητοποίησε τους μαθητές, οι οποίοι ζήτησαν να γράψουμε ένα γράμμα στο οποίο θα αναφέρουμε τους κινδύνους για τους ελέφαντες και να το στείλουμε μέσω του ταχυδρομείου μας σε όλα τα παιδιά της Ελλάδας. Στην ομαδική εργασία για τον Έλμερ ζωγραφίσαμε το σύνθημά μας.
"ΟΧΙ στο τσίρκο με ζώα, ΝΑΙ στο τσίρκο με κλόουν". Τελικά αποφασίσαμε να το δημοσιεύσουμε στο επόμενο τεύχος της εφημερίδας μας.

(Σύμφωνα με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ  η Ελλάδα έγινε η 1η χώρα στην Ευρώπη και 2η στον κόσμο με τσίρκο χωρίς κανένα είδος ζώου. Ελπίζουν ο νέος νόμος να εφαρμοσθεί άμεσα με πρώτο βήμα τη λήξη παραστάσεων με δελφίνια στο παράνομο Δελφινάριο της Αττικής. Απομένουν πολλά ζητήματα ανοιχτά σχετικά με τα ζώα στη χώρα μας για τα οποία ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ έχει υποβάλλει σχετικά υπομνήματα και μελέτες: Ζωολογικοί κήποι, Δελφινάρια, Εκθέσεις, παράνομες αγοραπωλησίες και εκτροφές, παράνομες αιχμαλωσίες.)

Δραστηριότητα 4η : Ανάγνωση πρότασης
Γράψαμε μια πρόταση δύο φορές σε χαρτόνι. Οι μαθητές πρότειναν να γράψουμε "Ο Έλμερ είναι αστείος". Μετρήσαμε τις λεξούλες από τις οποίες αποτελείται και μετά κόψαμε τις λέξεις της μιας πρότασης.
Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνταν να συνθέσουν ξανά την πρόταση διαβάζοντας τις λέξεις που κρατούσαν, στην αρχή βλέποντας την αρχική πρόταση και στη συνέχεια χωρίς βοήθεια.

Δραστηριότητα 5η:
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε τη φωνούλα Ε,ε.
Διαβάσαμε ποιηματάκι για τους ελέφαντες από το βιβλίο του Ε.Τριβιζά "Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες".

Δραστηριότητα 6η: Τα χρώματα
Ποιά χρώματα βλέπουμε στον Έλμερ; Βρίσκουμε αυτά τα χρώματα στα ρούχα μας, στην τάξη μας, στο περιβάλλον. Αποφασίσαμε να βάψουμε ελεφαντάκια με αυτά τα χρώματα, αλλά οι τέμπερες ήταν μόνο κόκκινου, κίτρινου, μπλέ, άσπρου και μαύρου χρώματος. "Μπερδέψαμε" τα  χρώματα και δημιουργήσαμε το πράσινο, το γαλάζιο, το πορτοκαλί, το μωβ, το καφέ και το ροζ.

Δραστηριότητα 7η:
Αφήγηση του παραμυθιού "Ο Έλμερ και η Ρόζα"

Έλμερ και Ρόζα
Εκείνος είναι παρδαλός και εκείνη κοκκινίζει με το παραμικρό. Ο Έλμερ και η Ρόζα, δύο ελέφαντες διαφορετικοί από τους άλλους, συναντιούνται σε μια τρυφερή ιστορία.