και άλλες δράσεις
Δραστηριότητες του σχολείου μας:
Α Τάξη:
- Ανάγνωση του βιβλίου
- Ντύσαμε τον ήρωα
- Δώσαμε άλλον τίτλο στο βιβλίο
- Ζωγραφίσαμε τα νέα μας εξώφυλλα
- Διαβάσαμε και άλλα παραμύθια
- Ζωγραφίσαμε παραμύθια και γράψαμε κείμενα
Β1 & Β2 :
- Διαβάσαμε το βιβλίο στη βιβλιοθήκη και συζητήσαμε για τη «φιλία»
- Γράψαμε ποιηματάκια σχετικά με το βιβλίο και ζωγραφίσαμε εικόνες
- Μάθαμε τα λόγια και τραγουδήσαμε το τραγούδι: «Ο Πλάτωνας ο σκύλος μου»
- Τα παιδιά γράψανε λέξεις ή προτάσεις νε τις λέξεις ΒΙΒΛΙΟ.
Γ1 τάξη :
- Κατασκευή σελιδοδείχτη
- Κατασκευή βιβλίου με συναισθήματα
- Δημιουργία ποιήματος σε συνέχεια του βιβλίου «Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά» και σύνδεσή του με το νησί της Κίρκης.
- Δραματοποίηση του ποιήματος
- Τραγούδι το τρεχαντήρι
- Ζωγραφίζω τη στολή που θα μου ράψει ο παραμυθοράφτης από το βιβλίο: «Ο Παραμυθοράφτης»
- Τα παιδιά γράφουν λέξεις με τα γράμματα από τη λέξη ΒΙΒΛΙΟ
Γ2 τμήμα:
- Κατασκευή βιβλιόδεντρου . Σε κλαδί δέντρου κρεμάσαμε «κάρτες βιβλίων» σε σχήματα λουλουδιών και φύλλων. Κάθε παιδί έφτιαξε μια κάρτα για ένα αγαπημένο του βιβλίο με τα ακόλουθα στοιχεία:
- Τίτλος βιβλίου
- Συγγραφέας
- Ήρωες
- Τι μου άρεσε
- Ανάγνωση στη Βιβλιοθήκη του βιβλίου «Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά»
- Ντύσαμε τον ήρωα με άλλα ρούχα (ζωγραφιά)
- Κατασκευή μάσκας για κάθε ήρωα
- Κατασκευή σελιδοδείκτη του ήρωα
- Κατασκευή της «ταυτότητας» του βιβλίου με στοιχεία όπως: Εξώφυλλο, Τίτλος βιβλίου, Οπισθόφυλλο, Εκδόσεις, Συγγραφέας, Εικονογράφος, Ήρωες, Συλλογή, Εικόνα που μου άρεσε, Σχέση που χτίζεται στο τέλος
- Γραφή έμμετρων κομματιών (τετράστιχων) σε επιλεγμένες εικόνες του βιβλίου και ανάγνωση έπειτα των αντίστοιχων του βιβλίου
- Συνεργασία με τη Δασκάλα των Αγγλικών και γραφή διαλόγου στην αγγλική γλώσσα για δραματοποίηση της ιστορίας
- Εκμάθηση μουσικοκινητικού τραγουδιού για το χορό της βροχής που αναφέρεται στο βιβλίο που διαβάσαμε
Δ΄ Τάξη:
- Ανάγνωση του βιβλίου στη βιβλιοθήκη και συζήτηση σχετική.
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν πώς φαντάζονται τους ήρωες του βιβλίου.
- Κατασκευή σελιδοδείχτη με τους ήρωες
- Δημιουργία ποιήματος
- Κατασκευή φιγούρων με τους ήρωες του βιβλίου
Ε τάξη:
- Ανάγνωση του βιβλίου μέχρι το σημείο όπου ένιωθε το κουτάβι μοναξιά επειδή δεν είχε παρέα.
- Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες , έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους συνέχεις στην ιστορία (άλλοι σε έμμετρο και άλλοι σε πεζό λόγο) και διάβασαν αυτά που έγραψαν.
- Όλοι έγραψαν ένα γράμμα με θέμα: Τι θα έγραφε το κουτάβι στους φίλους του για να εκφράσει τα συναισθήματά του.
- Διαβάσαμε τη συνέχεια της ιστορίας. Όλοι μαζί έγραψαν ένα γράμμα για να εκφράσει τα συναισθήματά του που έχει τώρα φίλους.
Στ΄ Τάξη:
- Δημιουργία αφίσας για την Ημέρα Βιβλίου
- Δημιουργία αφίσας και μικρού βιβλίου με τη λέξη: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (τα παιδιά σχημάτισαν λέξεις με καθένα από τα γράμματα)
- Ανάγνωση του βιβλίου
- Κατασκευή σελιδοδεικτών
- Εύρεση «άγνωστων λέξεων» του Βιβλίου
- Εύρεση στοιχείων όπως:
- Χοροί του τόπου μας
- Δέντρα
- Λουλούδια
- Φαγητά
σχετικά με το βιβλίο και ανάρτησή τους στη σχετική σελίδα https://vivlio.webnode.gr/
- Ανάγνωση και άλλων βιβλίων σχετικών με το θέμα μας
- Κατασκευή μάσκας
- Εύρεση πληροφοριών με θέμα: Οι κακές συνήθειες των σκύλων
- Δημιουργία ποιήματος σχετικό με το παραπάνω θέμα
- Κατασκευή φιγούρας με τον κάθε ήρωα και κουκλοθεάτρου