και άλλες δράσεις

Δραστηριότητες του σχολείου μας:

 

Α  Τάξη:

  • Ανάγνωση  του βιβλίου
  • Ντύσαμε τον ήρωα
  • Δώσαμε άλλον τίτλο στο βιβλίο
  • Ζωγραφίσαμε τα νέα μας εξώφυλλα
  • Διαβάσαμε και άλλα παραμύθια
  • Ζωγραφίσαμε παραμύθια και γράψαμε κείμενα

 

Β1 & Β2 :

  • Διαβάσαμε το βιβλίο στη βιβλιοθήκη και συζητήσαμε για τη «φιλία»
  • Γράψαμε ποιηματάκια σχετικά με το βιβλίο και ζωγραφίσαμε εικόνες
  • Μάθαμε τα λόγια και τραγουδήσαμε το τραγούδι: «Ο Πλάτωνας ο σκύλος μου»
  • Τα παιδιά γράψανε λέξεις ή προτάσεις νε τις λέξεις ΒΙΒΛΙΟ.

Γ1 τάξη :

  • Κατασκευή σελιδοδείχτη
  • Κατασκευή βιβλίου με συναισθήματα
  • Δημιουργία ποιήματος σε συνέχεια του βιβλίου  «Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά» και σύνδεσή του με το νησί της Κίρκης.
  • Δραματοποίηση του ποιήματος
  • Τραγούδι το τρεχαντήρι
  • Ζωγραφίζω τη στολή που θα μου ράψει ο παραμυθοράφτης από το βιβλίο: «Ο Παραμυθοράφτης»
  • Τα παιδιά γράφουν λέξεις με τα γράμματα από τη λέξη ΒΙΒΛΙΟ

Γ2 τμήμα:

  • Κατασκευή βιβλιόδεντρου . Σε κλαδί δέντρου κρεμάσαμε «κάρτες βιβλίων» σε σχήματα λουλουδιών και φύλλων. Κάθε παιδί έφτιαξε μια κάρτα για ένα αγαπημένο του βιβλίο με τα ακόλουθα στοιχεία:
  1. Τίτλος βιβλίου
  2. Συγγραφέας
  3. Ήρωες
  4. Τι μου άρεσε
    • Ανάγνωση στη Βιβλιοθήκη του βιβλίου «Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά»
    • Ντύσαμε τον ήρωα με άλλα ρούχα (ζωγραφιά)
    • Κατασκευή μάσκας για κάθε ήρωα
    • Κατασκευή σελιδοδείκτη του ήρωα
    • Κατασκευή της «ταυτότητας» του βιβλίου με στοιχεία όπως: Εξώφυλλο, Τίτλος βιβλίου, Οπισθόφυλλο, Εκδόσεις, Συγγραφέας, Εικονογράφος, Ήρωες, Συλλογή, Εικόνα που μου άρεσε, Σχέση που χτίζεται στο τέλος
    • Γραφή έμμετρων κομματιών (τετράστιχων) σε επιλεγμένες εικόνες του βιβλίου και ανάγνωση έπειτα των αντίστοιχων του βιβλίου
    • Συνεργασία με τη Δασκάλα των Αγγλικών και γραφή διαλόγου στην αγγλική γλώσσα για δραματοποίηση της ιστορίας
    • Εκμάθηση μουσικοκινητικού τραγουδιού για το χορό της βροχής που αναφέρεται στο βιβλίο που διαβάσαμε

 

Δ΄ Τάξη:

  • Ανάγνωση του βιβλίου στη βιβλιοθήκη και συζήτηση σχετική.
  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν πώς φαντάζονται τους ήρωες του βιβλίου.
  • Κατασκευή σελιδοδείχτη με τους ήρωες
  • Δημιουργία ποιήματος
  • Κατασκευή φιγούρων με τους ήρωες του βιβλίου

 

Ε τάξη:

  • Ανάγνωση του βιβλίου μέχρι το σημείο όπου ένιωθε το κουτάβι μοναξιά επειδή δεν είχε παρέα.
  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες , έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους συνέχεις στην ιστορία (άλλοι σε έμμετρο και άλλοι σε πεζό λόγο) και διάβασαν αυτά που έγραψαν.
  • Όλοι έγραψαν ένα γράμμα με θέμα: Τι θα έγραφε το κουτάβι στους φίλους του για να εκφράσει τα συναισθήματά του.
  • Διαβάσαμε τη συνέχεια της ιστορίας. Όλοι μαζί έγραψαν ένα γράμμα για να εκφράσει τα συναισθήματά του που έχει τώρα φίλους.



Στ΄ Τάξη:

  • Δημιουργία αφίσας για την Ημέρα Βιβλίου
  • Δημιουργία αφίσας και μικρού βιβλίου με τη λέξη: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (τα παιδιά σχημάτισαν λέξεις με καθένα από τα  γράμματα)
  • Ανάγνωση του βιβλίου
  • Κατασκευή σελιδοδεικτών
  • Εύρεση «άγνωστων λέξεων» του Βιβλίου
  • Εύρεση στοιχείων όπως:
  1. Χοροί του τόπου μας
  2. Δέντρα
  3. Λουλούδια
  4. Φαγητά

σχετικά με το βιβλίο  και ανάρτησή τους στη σχετική σελίδα https://vivlio.webnode.gr/

  • Ανάγνωση  και άλλων βιβλίων σχετικών με το θέμα μας
  • Κατασκευή μάσκας
  • Εύρεση πληροφοριών  με θέμα: Οι κακές συνήθειες των σκύλων
  • Δημιουργία  ποιήματος σχετικό με το παραπάνω θέμα
  • Κατασκευή φιγούρας με τον κάθε ήρωα και κουκλοθεάτρου